سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حکمت، روشنی هر دل است . [عیسی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

  هوالذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولوکره المشرکون

                      

 با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، پیامهای الهی و معنوی امام خمینی (ره) در سرتاسر گیتی طنین انداز گردید . ایشان با تکیه براندیشه های ژرف اسلام ناب محمدی ، مناسبات اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی جهان معاصر را عمیقاً متحول ساخت و نظامهای مادی و الحادی را به چالش کشاند و عصر جدیدی را فراروی دنیا آغاز کرد .

امام (ره) همه شیعیان را به این باوررساند که انقلاب اسلامی ما محدود به ایران اسلامی نیست و نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ع) (روحی له الفداء ) است و ملت مسلمان و مظلوم عراق هم دنباله رو راه پیروزمندانه او هستند .

  عراق مرکز خلافت اسلامی :

کشور عراق در مقایسه با سایر کشور های عربی اسلامی دارای این ویژگی خاص تاریخی یعنی مرکز خلافت اسلامی برای قرنهای طولانی بوده است . تسلط عثمانی ها در عراق تا سال 1914 میلاد به طول انجامید .

با توجه به سابقه تاریخی شهر مقدس نجف جامعه شیعی عراق بجای تبعیت از حکومت مرکزی در بغداد همیشه از مرجعیت نجف اطاعت می کردند و این تبعیت را پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به رهبری مرجع عظیم الشان عالم شیعه امام خمینی شکل محکمتری بخشید و ثمرات آن هنوز برای ملت عراق باقی و حرکت بخش است . اگر بخواهیم سوابق تاریخی اطاعت از مرجعیت در کارنامه شیعیان عراق را مرور کنیم موضوع شکست امپراطوری عثمانی و تحت قیومیت انگلیس در آمدن عراق شاهد ، خوبی است . در اواخر دهه 1920 مرحوم میرزا محمد تقی شیرازی مجتد شیعه رهبری قیامی را برای کسب استقلال عراق بعهده گرفت و ادامه مقاومت های مردمی باعث شد تا دولت انگلیس نوید خود مختاری عراق را بدهد .

هدف اصلی انگلیس ایجاد زمینه های تحت الحمایگی عراق و خروج عثمانی بود و با طرح رفراندوم توسط کمیسر عالی بغداد به رفراندوم گذاشته شد . اما با فتوای میرزای شیرازی منی بر تحریم حکومت غیر اسلامی نتیجه این شد که در سال 1918 یازده تن از علمای نجف به عنوان اولین قربانیان نهضت ضد استعماری شیعه در عراق توسط نیروهای انگلیسی در کوفه به دار آویخته شدند .

                                                                 


 نوشته شده توسط سیدمهدی در جمعه 86/3/4 و ساعت 11:25 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

باید عشق
سیدمهدی
باید عاشق بود ؟ ............ عشق یعنی عشق یعنی انتظار در فراق تک سواری بی قرار عشق یعنی واهمه بی واهمه خادم المهدی شدن بی خاتمه

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 39837
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو
موسیقی وبلاگ من