سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

 
         چراغ قرمز
...   

    چند سال قبل نیروی انتظامی حرکتی را برای سامان دادن به ترافیک تهران انجام داد که شایسته تقدیر و
تشکر بود. با یک عزم استوار و وارد کردن نیروی کافی به میدان، کاری را که محال می نمود، یعنی به نظم
درآوردن حرکت موتورها و به طور کلی رفت و آمد خودروها در شهر تهران، به واقعیت تبدیل کرد.

موتورسوارهای ما نیز مانند سایر نقاط جهان پشت چراغ قرمز می ایستادند و این یعنی تبدیل یک آرزوی
نزدیک به رؤیا به واقعیت. این کار نیروی انتظامی، مصداق آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر بود که مستلزم اعمال زور است و وظیفه دولت اسلامی می باشد. کسی نمی تواند اعتراض کند که این کار با آزادی مردم منافات دارد، زیرا دارای منافعی است که به جامعه برمی گردد. از قبیل واکسن زدن به مردم یک شهر که در معرض یک بیماری قرار دارند و کسی نمی تواند اجبار در واکسن زدن را مخالف آزادی انسانها معرفی کند؛ زیرا ارزشی بالاتر یعنی سلامتی انسانها به خطر افتاده است و اساسا آزادی یک کمال وسیله ای است نه یک کمال هدفی، چون وسیله ای است برای کسب کمالات انسانی. آزادی یعنی نبود مانع در راه رسیدن به کمالات انسانی، بنابراین یک امر عدمی است و امر عدمی نمی تواند مطلوب بالذات انسان باشد!

مبارزه با بدحجابی ! از این قبیل است، از قبیل بهداشت عمومی یا سوادآموزی عمومی که گرچه ممکن است برخی افراد ناراحت شوند اما گاهی که افراد جاهل مصلحت خود و جامعه را نمی فهمند باید با اجبار به آنها واکسن زد یا سواد آموخت و یا لباس مناسب پوشاند.


البته بدیهی است که نظارت بر پوشش اسلامی حساسیت خاص خود را دارد و باید از هرگونه افراط و تفریط خودداری کرد. در گذشته گاهی این نظارت با تجسس در زندگی مردم اشتباه گرفته می شد. ممکن است زن و مردی یا پسر و دختری با پوشش مناسب در حال گذر باشند، ما حق نداریم تجسس کنیم که آیا محرم هستند یا خیر، بلکه اصل بر برائت است. در نقطه مقابل، ممکن است آن دو محرم باشند ولی لباس بسیار زننده و محرک پوشیده باشند، در اینجا ضابطین دولت حق دخالت دارند. این دخالت نیز بسیار حساس است، اولا باید به وسیله افراد آموزش دیده انجام شود، ثانیا اگر بازداشت زنی لازم آمد، صرفا باید به محلی که توسط بانوان اداره می شود تحویل داده شود، و ثالثا در نوبت اول و دوم به تذکر و ارشاد قناعت شود و در نوبت سوم جریمه نقدی و در نوبتهای بعد هرآنچه را که قانون معین کرده است عمل نمایند.
                                                                                  


 نوشته شده توسط سیدمهدی در یکشنبه 86/2/9 و ساعت 11:8 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

باید عشق
سیدمهدی
باید عاشق بود ؟ ............ عشق یعنی عشق یعنی انتظار در فراق تک سواری بی قرار عشق یعنی واهمه بی واهمه خادم المهدی شدن بی خاتمه

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 39838
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو
موسیقی وبلاگ من