سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و اشعث پسر قیس را که فرزندش مرده بود چنین تعزیت فرمود : ] اشعث اگر بر پسرت اندوهگینى ، سزاوارى به خاطر پیوندى که با او دارى ، و اگر شکیبا باشى هر مصیبت را نزد خدا پاداشى است . اشعث اگر شکیبایى پیش گیرى حکم خدا بر تو رفته است و مزد دارى ، و اگر بى تابى کنى تقدیر الهى بر تو جارى است و گناهکارى . پسرت تو را شاد مى‏داشت و براى تو بلا بود و آزمایش ، و تو را اندوهگین ساخت و آن پاداش است و آمرزش . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

امام علی (ع) فرمودند : مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ دُنْیَاهُ

(هر کس میانه خود را با خدای خود درست کند ، خداوند نیز میانه او را با مردم ، اصلاح خواهد کرد وهرکس ام آخرت خود را اصلاح کند ، خداوند امر دنیای او را اصلاح خواهد نمود.)   (نهج البلاغه/ حکمت 89 )

چند صباحی است که عطر خدا از دلهایمان رفته است و یاد او در میان ما کم رنگ شده است و کمتر برای خدا قدم بر   می داریم .  چند صباحی است که پشت به خدا کرده ایم و خدا خدا می کنیم و درنگ نمی کنیم که یارب یاربها ، اثری نکند .

روزگارانی هنگامی که ماه رجب ، شعبان و رمضان می آمد، همه برنامه ای برای خودسازی داشتیم و ظهرها همه به سوی قرآن و مفاتیح می شتافتیم ولی گاهی احساس می شود که احساسمان در این ماه های رحمت هم عوض شده است ! از طرفی  دلهایمان برای معنویت خالص تنگ شده ولی نمی توانیم بدستش بیاوریم ! نا خالصیها و جاذبه های مادی با ما کاری کرده است که هر وقت هم هوس معنویت می کنیم ، معنویت مجازی به سراغمان می آید و با معنویت مجازی ، تشنگی حقیقی مان سیراب نمی شود ! اما باید تغییر کرد! باید کاری کنیم تا همه مقید باشیم ایمان عمیق همراه با اخلاص و صفای باطن را در خود و محیط خودتقویت کنیم  و با مطالعه کتب اساسی ، بهره مندی از جلسات معنوی و استفاده از انسانهای صاحب نفس ، صاحب فکر و اندیشه درست و ولایی در اصلاح بکوشیم.

نباید روزمرگی و درآمد صرفا مادی ، سبب شود که چشمانمان را بر ضوابط شرع و اخلاق ببندیم ! و عوامانه مجال معصیت خدا را بدهیم!

بفرموده امام راحل قبل از هر اصلاحی باید از نفس شروع کرد. اینجانب خودم و شما و همکاران را درآستانه  ماه شریف رمضان به اصلاح نفس سفارش می کنم. اگر همگی خودمان را اصلاح کنیم ، جمعمان ، جمع صالحان خواهد شد و خدا در قلوب همه انسانها ما را محبوب خواهد کرد.

عطر خدا

از طرفی بسیاری از انسانها توجه ندارند که خدا چه نعمتهایی به آنها داده است ، برای همین محبتشان به خدا کم است . هر قدر انسان توجهش به نعمتهای خداوند بیشتر شود ، خدا را بیشتر دوست خواهد داشت و در صدد جلب رضای حق تعالی بر خواهد آمد.

 

 


 نوشته شده توسط سیدمهدی در پنج شنبه 87/6/7 و ساعت 1:46 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

باید عشق
سیدمهدی
باید عاشق بود ؟ ............ عشق یعنی عشق یعنی انتظار در فراق تک سواری بی قرار عشق یعنی واهمه بی واهمه خادم المهدی شدن بی خاتمه

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 39832
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو
موسیقی وبلاگ من